top of page

ESIMERKKEJÄ

ASIAKKAISTAMME

BILLYS PAN PIZZA - TIKTOKIN LANSEERAUS

Konsepti

 

Billys pakastepizzat rantautuivat Ruotsista Suomeen -90-luvulla, ja moni ysärin lapsi muistaakin Billysin nostalgisena lapsuuden ja nuoruuden välipalana. Billys sopii välipalaksi erinomaisesti aktiiviselle nuorelle esimerkiksi ennen tai jälkeen treenien, joten TikTokin avulla haluttiin tuoda Billys brändi tutuksi myös uusille nuoremmille kuluttajille.


Haasteena oli myös Suomen “välipalapizzakulttuuri” - Suomessa välipalapizzat ovat perinteisesti olleet jääkaapissa säilytettäviä, kun taas Ruotsissa välipalapizzat ovat perinteisesti pakasteita.

TikTok-markkinoinnin avulla Billys brändi haluttiin tuoda tutuksi uusille kuluttajille ja nuoremmalle yleisölle, kuten myös pakastepizzan helppous välipalana nopean kahden minuutin lämmitysajan ansiosta.

Billys | Z-ONE
Billys | Z-ONE

Strategia

 

Billys Pan Pizza nojaa markkinoinnissaan vahvasti tv-mainontaan, ja TikTokin mahdollisuuksia oltiin jo hetken aikaa punnittu täydentävänä elementtinä markkinointipalettiin. 


TikTok-markkinointia päätettiin lähteä kokeilemaan vaikuttajien avulla. Billys haluaa tukea nuorten aktiivista elämäntapaa ja urheilua sekä antaa energiaa ja iloa, joten nämä elementit ovat tärkeässä roolissa myös vaikuttajien profiilissa sekä TikTok-sisällöissä. 

Tulokset

Kolme vaikuttajakampanjaa 2022-2023 aikana saivat loistavan vastaanoton TikTokissa - videoiden orgaaniset näyttökerrat olivat jokaisessa kampanjassa yli 500 000, ja maksetun mainonnan avulla onnistuttiin laajentamaan kohdeyleisöä entisestään.

Onnistuneen vaikuttajamarkkinoinnin jatkoksi lanseerattiin Billysin oma TikTok-kanava elokuussa 2023. Kanavalla hyödynnetään TikTok-vaikuttajia sekä osallistetaan seuraajia erilaisten haasteiden ja kilpailujen avulla.


Billys koetaan trendikkääksi brändiksi, mikä todistettiin kesällä monien eri tapahtumien yhteydessä. Billys villitsi kansaa Weekend-festareilla, kun TikTok-vaikuttajat jakoivat Billys-lippiksiä ihmisille. Kansa tunnusti merkkiä vetämällä Billysin lippikset päähän ja osallistumalla erilaisiin Billys-livehaasteisiin. Tubettaja Arttu Laitisen kanssa järjestettiin seuraajille uimahyppykilpailuita ja jaettiin jälleen lippiksiä!

Vaikuttajayhteistöiden, viihdyttävän sisällön ja luovien tempausten ansiosta Billysin brändi on saanut TikTokissa erinomaisen vastaanoton. Onnistuneen sisällöntuotannon ja kampanjakonseptien ansiosta TikTok on vakiinnutettu osaksi Billys Pan Pizzan jatkuvaa markkinointia.

  • LinkedIn
  • Instagram
bottom of page