
downtown helsinki
“Inspiraatiota ja merkityksellistä sisältöä: Downtown Helsingin kasvutarina”

TAVOITE
Downtown Helsinki on Helsinki City Markkinointi ry:n hanke, jonka tavoitteena on kasvattaa Helsingin ydinkeskustan vetovoimaisuutta ja elinvoimaa. Z-Onen ja Helsinki City Markkinoinnin yhteistyö käynnistyi loppuvuodesta 2023, kun Z-One otti haltuun Helsingin Joulunavauksen somekanavat. Keväällä 2024 jatkoimme onnistunutta yhteistyötä, ja tavoitteeksi asetettiin Downtown Helsingin somekanavien ja näkyvyyden sekä sen myötä Helsingin ydinkeskustan vetovoimaisuuden kasvattaminen.
STRATEGIA
Downtown Helsingin somekanaviksi valittiin Instagram ja Facebook, joiden avulla tavoitetaan ydinkohderyhmä. Sisältöstrategian keskeinen elementti on kiinnostava ja hyödyllinen sisältö, joka inspiroi ja tarjoaa konkreettisia vinkkejä Helsingin ydinkeskustan nähtävyyksistä, palveluista ja tapahtumista. Tuottamalla selkeää lisäarvoa katsojille voidaan kasvattaa asiakkaan näkyvyyttä ja sitouttaa seuraajia.
Tulokset? Nopeat ja huikeat!
Kesän loppuun mennessä Z-onen haltuun ottama kokonaisvaltainen sisällöntuotanto ja maksettu mainonta olivat tuottaneet merkittäviä tuloksia:
* Orgaaninen näkyvyys tuplattiin
* Orgaanisesti tavoitettuja tilejä oli kolme kertaa enemmän
* Seuraajamäärä kasvoi yli 30 %
* Kaikkiaan tilejä tavoitettiin +2230 %
* Vuorovaikutus kasvoi +868 %
* Sitoutuvuus nousi huikeat +1125 %
Yhteistyö, joka tuottaa tulosta!
Tämä kasvutarina on esimerkki siitä, kuinka oikealla strategialla ja saumattomalla yhteistyöllä voidaan saavuttaa huipputuloksia. Z-onen ja asiakkaan välinen yhteistyö on rakentunut luottamukselle, jatkuvalle kehitykselle ja yhteiselle visiolle – luoda kaupunkimarkkinointia, joka todella puhuttelee ja antaa lisäarvoa seuraajille.
Olemme ylpeitä siitä, että olemme saaneet olla mukana viemässä Downtown Helsingin tarinaa uudelle tasolle, ja odotamme innolla, mitä seuraavaksi saavutamme yhdessä!