billys pan pizza
''strateginen
kumppani''
Konsepti
Billys pakastepizzat rantautuivat Ruotsista Suomeen -90-luvulla, ja moni ysärin lapsi muistaakin Billysin nostalgisena lapsuuden ja nuoruuden välipalana. Billys sopii välipalaksi erinomaisesti aktiiviselle nuorelle esimerkiksi ennen tai jälkeen treenien, joten TikTokin avulla haluttiin tuoda Billys brändi tutuksi myös uusille nuoremmille kuluttajille.
Haasteena oli myös Suomen “välipalapizzakulttuuri” - Suomessa välipalapizzat ovat perinteisesti olleet jääkaapissa säilytettäviä, kun taas Ruotsissa välipalapizzat ovat perinteisesti pakasteita.
TikTok-markkinoinnin avulla Billys brändi haluttiin tuoda tutuksi uusille kuluttajille ja nuoremmalle yleisölle, kuten myös pakastepizzan helppous välipalana nopean kahden minuutin lämmitysajan ansiosta.
STRATEGIA
TikTok-markkinointia lähdettiin kokeilemaan vaikuttajien avulla. Billys haluaa tukea nuorten aktiivista elämäntapaa ja urheilua sekä antaa energiaa ja iloa, joten nämä elementit ovat tärkeässä roolissa myös vaikuttajien profiilissa sekä TikTok-sisällöissä.
Onnistuineiden vaikuttajakampanjoiden jälkeen elokuussa 2023 lanseerasimme Billysin oman TikTok-kanavan, ja alkuvuodesta 2024 käynnistimme Billysin Instagram-kanavan. Sisältöstrategiassa nojataan vahvasti Billys merchiin, vaikuttajayhteistöihin sekä TV-ohjelmayhteistöihin.
Yhteistyömme on laajentunut myös somen ulkopuolelle markkinointitapahtumiin ja ilmiöittämiseen. Järjestämme jatkuvasti supersuosittuja Billys Meet&Greet tapahtumia sekä tempauksia vaikuttajien kanssa.
Tulokset
Kolme vaikuttajakampanjaa 2022-2023 aikana saivat loistavan vastaanoton TikTokissa - videoiden orgaaniset näyttökerrat olivat jokaisessa kampanjassa yli 500 000, ja maksetun mainonnan avulla näyttökerrat olivat yli 5 miljoonaa.
Vaikuttajayhteistöiden, viihdyttävän sisällön ja luovien tempausten ansiosta Billysin brändi on saanut TikTokissa erinomaisen vastaanoton. Billys koetaan trendikkääksi brändiksi, mikä näkyy tapahtumissa ja Billys merch -arvonnoissa - Billys sandaalit, lippikset ja vyölaukut villitsevät kansaa!
Tärkein mittari onnistuneesta markkinoinnista on tietysti myyntiluvut, jotka kasvavat huimaa tahtia.