ESIMERKKEJÄ
ASIAKKAISTAMME
KAUPPAKESKUS FORUM - SOMEKANAVIEN HALTUUNOTTO
Konsepti
Kauppakeskus Forum on yksi Helsingin suosituimmista kauppakeskuksista - sekä yksi Suomen seuratuimmista kauppakeskuksista TikTokissa! Z-One vastaa Forumin TikTok, Instagram ja Facebook -sisällöntuotannosta sekä kanavien hallinnoinnista.
Someviestinnän lähtökohtana on nostaa kauppakeskuksen myymälöitä ja palveluita kiinnostavalla sekä kohderyhmälähtöisellä otteella. Forum järjestää aktiivisesti erilaisia tapahtumia ja tempauksia asiakkailleen, ja tapahtumia nostetaan myös someviestinnässä isosti. Lähtökohtana on somekanavien kohderyhmä ja muotokieli - sisällöt räätälöidään aina kuhunkin kanavaan sopivaksi.
Toteutus
TikTok-strategia nojaa vahvasti UGC-sisällöntuotantoon. Kanavalla on paljon menoa ja meininkiä sekä vaihtuvia kasvoja: TikTok-vaikuttajia, julkisuuden henkilöitä, Forumin omia sometuottajia, asiakkaita sekä myymälöiden henkilökuntaa.
Sisältötyyleissä yhdistetään tuote-testausta, viihdettä sekä osallistetaan seuraajia kiinnostavien tapahtumien sekä erilaisten kilpailujen avulla.
Sisällöntuotanto Forumin Instagramiin ja Facebookiin koordinoidaan Forumin markkinointitiimin kanssa ja sisältöä tuotetaan aktiivisesti myymälöistä, palveluista, tapahtumista sekä ajankohtaisista kampanjoista.
Liikkeitä ja palveluntarjoajia on paljon, kauppakeskus on erittäin aktiivinen ja sen ympärillä tapahtuu jatkuvasti. Instagram ja Facebook sisältö on inspiroivaa, trendikästä, puhuttelevaa ja vaikuttavaa.
Tulokset
Z-One on onnistunut kasvattamaan Forumin TikTok-kanavan alle tuhannesta seuraajasta yli 10 500 seuraajaan yhdeksässä kuukaudessa (helmikuu 2023 - syyskuu 2023). TikTok on saatu integroitua Forumin muuhun somesisällöntuotantoon ja -strategiaan, ja sisältöä pystytään nyt tuottamaan kustannustehokkaasti kaikkiin somekanaviin.
Sisältöjen toimivuudesta kertoo myös jatkuvasti laskeva mainonnan CPM-hinta sekä somekanavien seuraajamäärien sekä julkaisujen sitoutumisen jatkuva kasvu.